søndag den 24. oktober 2010

Hjem, kære hjem..

Aaah ja, har haft en fantastisk fredag-lørdag-søndag!
Har været hjemme! Som i hjemme nede i lille Præstø hos mor og far, og bare hive stikket fuldstændigt ud. Lavet ingenting, andet end at hygge mig og snakke en masse, og hvor har det dog været rart!! Elsker at komme ned til Præstø! Når bussen ruller ind på Præstø rutebilstation(navnet siger det hele, right?!) føler jeg mig straks hjemme. Det var dér jeg brugte de første ca. 14 år af mig liv. Der jeg lærte at gå, der jeg fik min første tand, der jeg begav mig ud i den sociale jungle og mødte nogle fantastiske mennesker, som fulgte mig i mange år og gjorde min tilværelse en del rigere. Der jeg har brændt nallerne og lært hvad der er rigtig og forkert. Der hvor jeg har grædt snot og grint så jeg fik ondt i maven. Det er der jeg ved, at jeg finder 100% tryghed og en sikker havn jeg kan sejle ind i, hvis bølgerne bliver for høje.
Jeg har bandet og svovlet lille Præstø virkelig langt væk og svoret at det nok var klodens største hul, men sandheden er at jeg nu føler en enorm kærlighed for lille Præstø. Jeg skal ikke bo der. Ikke nu i hvertfald, for mit hjerte banker for det pulserende liv, men jeg elsker at komme ned og mærke roen. Endnu bedre er det jo at mor og far er det, og at jeg for en kort stund bare kan få lov at være ''barnet'' igen og sidde i stuen lørdag aften i min pyjamas og spille ''Bingo Banko'', synge og være ligeglad med hvad der sker alle andre steder i verden.

Som i nok kan høre, har jeg haft en fantastisk weekend!!
Nu er jeg hjemme i Hillerød og er tanket op med positiv energi og glæde.
Mit hjerte er dog ikke ved at boble over, ved tanken om at jeg skal møde på arbejde imorgen tidlig kl. 6 og at det sandsynligvis p***** ned når jeg vågner kvart i 5 imorgen tidlig og skal op.
Men jeg har kun to arbejdsdage i denne uge og så er det weekend for mig igen.
Jeg overlever nok lige ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar