torsdag den 12. august 2010

En velkomst med stil

Jeg var rimelig mørbanket igår efter mandag at have været på arbejde fra 14-22, lige være hjemme og sove i 5 timer og så skulle møde ind igen fra 6-12. Fik mig lige en hurtig power-nap på et kvarters tid igår eftermiddags og tog så afsted til spinning, så var egentlig rigtig først hjemme igår aftes halv 9 og var simpelthen for træt til at skrive noget som helst.
Men havde to gode dage på arbejdet(praktikken) mandag og tirsdag. Der var kun 3 børn på overnatning og det gav mulighed for at lærer dem lidt bedre at kende, hvilket var rigtig godt.
Synes det er helt enormt givende at få lov at være sammen med de børn og hjælpe dem, til trods for at nogle af dem er rigtig syge og meget svære at kommunikere med.
Der var en lille dreng med Down Syndrom, som ikke skulle i skole igår formiddags og derfor blev han på Granbohus. Han lavede fis og ballade hele formiddagen og blev ved med at tage mine papire og løbe med dem, da jeg skulle sidde og prøve at skrive mine læringsmål ind til skolen. Idet at der var ret stille, er jeg også blevet sat ind i rigtig mange ting på arbejdet og hvordan det fungere, så jeg er lidt bedre rustet.

Idag skulle jeg først møde ind kl. 10.. Skulle faktisk ikke på arbejde, men bare til personale-møde fra 10-14. Har altid set personalemøder som noget langtrukkent, måske lidt unødvendigt skidt, som jeg ikke rigtig har kunnet set meningen i, fordi jeg ikke har set en udvikling i det.
Men min erfaring med personalemøder blev da gjort godt og grundigt til skamme idag.
Der var 2 med fra ledelsen til personalemødet og jeg fik en lill buket blomster for at blive budt velkommen og for at sige at de var glade for at få mig som praktikant. Det synes jeg VIRKELIG er vildt og har jeg aldrig oplevet før.

Der blev snakket om mange interessante ting og udviklingsmuligheder på personalemødet og var virkelig positiv overrasket over hvor lidt brok, men konstruktive ting der blev bragt på banen. Til sidst blev jeg dog utrolig træt og endte med bare at sidde og hænge. Halleluja og tak for kaffens magi.
Da mødet var færdig, cyklede jeg hjem og nåede kun at blive en lille smule våd af regnen.
Tænkte at jeg lige ville tage bussen ned og handle lidt ind og blev selvfølgelig ramt af den værste regnskyller what-so-ever så var sjask våd da jeg gik ind i Føtex.

Lige nu sidder jeg bare og venter på at der kommer ''Svenske Hollywood Fruer'' ... Eeeeeelsker det program. Haha. Synes de er SÅ geniale og det er virkelig gude-underholdning sådan en kedelig onsdag aften. Imorgen har jeg lige en fridag inden det står på en arbejdsweekend med sammenlagt 34 timer fredag, lørdag og søndag. Tror det bliver megahårdt og kommer nok til at føle mig helt slagtet, men jeg har jo ikke noget valg.

1 kommentar:

  1. Fin blog.. i like <3
    tommel op for den :}
    kig fobi // http://henriettewybrandt.blogspot.com/

    SvarSlet